...se konečně něco začalo dít okolo šikany na pracovišti?

11.09.2015 12:39

Tak to vyšlo - a po mnoha snahách mých kolegů z oblasti boje proti šikaně na pracovišti se jednání dostává na půdu Parlamentu: bylo schváleno veřejné slyšení a 29. září 2015 se bude jednat v Senátu.

Mám tu čest se nejen zúčastnit, ale i vystoupit s krátkým příspěvkem. Celková účast je opravdu zajímavá a pro mě velkou ctí. Jak moc budou naše aktivity v boji proti mobbingu a bossingu úspěšné, to nevím. Ale věřím, že takto velké jednání snad už něco rozhýbe a legislativa v oblasti šikany na pracovišti se konečně pozmění - bližší informace naleznete zde: Pozvanka_na_16._verejne_slyseni_Senatu.pdf (412,2 kB).

Moje pozvání není úplně náhodné: v letech 2006-2010 jsem se velmi intenzívně zabývala problematikou mobbingu, tedy situacemi, kdy na pracovišti kolegyně/kolega šikanuje svou kolegyni/kolegu. Připadá Vám, že to není možné? Umíte si to představit jenom v rovině nadřízený-podřízený? Než jsem se o to začala zajímat, nepřišlo mi, že je to tak velký problém
a s tak vážnými důsledky. Více informací o mobbingu Vám může např. poskytnout jediná úplná česká monografie na toto téma - NENECHTE SE ŠIKANOVAT KOLEGOU, ANEB MOBBING SKRYTÁ HROZBA (vyšla v Gradě v roce 2008) anebo nejrůznější články na toto téma - viz. rubrika "články, dotazy, informace"
.