NOVINKY k 18. lednu 2018:

 

  • Dnes má svátek Vladislav i Vladislava - tak vše nejlepší.
  • A máme rozhodnuto - téma pro seminář  20. března v Praze je známo. Z výsledků hlasování a všech zpětných vazeb vyplynulo, že nejzajímavějším a nejpreferovanějším tématem je oblast týkající se náročných situací ve škole a problémového chování žáků… Rozhodla jsem se tedy zařadit téma "Efektivní strategie řešení problémových situací ve škole (výměna zkušeností mezi pedagogy)". Jedná se o velmi praktický workshop v šablonovém rozsahu 8 hodin. Více se dozvíte v rubrice "Přihlášení na semináře". V případě zájmu ale s přihlašování neváhejte, seminář je již zpoloviny naplněn.
  • Volba tématu pro olomoucký seminář 24. dubna ještě probíhá, zapojit se můžete i vy. Ale pozor, pouze do konce ledna. Hlasování probíhá prostřednictví ankety v rubrice "Přihlášení na semináře", na Facebooku anebo mi můžete poslat svůj nápad emailem.
  • Pokud máte ve 2. pololetí zájem o seminář pro pedagogický sbor, neváhejte, volných míst mám stále méně. 

________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________V rubrice "Články, dotazy, informace" na Vás opět čeká několik nových příspěvků: 
http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/skolsky-ombudsman-resil-dva-tisice-stiznosti
https://www.novinky.cz/veda-skoly/453888-ke-zrodu-umele-inteligence-zbyva-krucek-stvorme-ji-a-zahubi-nas-varuje-hawking.html
 
________________________________________________________________________________________________________

NOVINKY k 5. lednu 2018: 

  • Dnes má svátek Dalimil, zítra slaví Tři Králové, pozítří Vilma - vše nejlepší.
  • I přes nízké datum již mám za sebou první letošní seminář - 3. ledna jsem pro jednu zlínskou sborovnu připravila téma MOTIVACE. Atmosféra byla super, těším se někdy příště...
  • Žhavou novinkou je dnešní odeslání žádosti o akreditaci nových vzdělávacích programů - těšit se můžete na sedm "šablonových" seminářů (v rozsahu 8 nebo 16 hodin) na témata týkající se školní neúspěšnosti, posilování paměti, osobnostního rozvoje, vztahů v inkluzívní třídě nebo poruch příjmu potravy.

____________________________________________________________________________________________________________________

NOVINKY ke 2. lednu 2018: 

  • Zdravím Vás v novém roce - číslovka se nám opět změnila, ale je jen na nás, co se bude měnit v našem životě. Přeji Vám, aby věci dobré zůstaly nezměněny a naopak to, co se nedařilo, nechť nabere lepší směr.
Autorita učitele - jak ji získat, posílit a neztratit 
  • Uplynulý rok byl pro mě velmi pestrý, ale i pracovně nabitý. Realizovala jsem více než padesát seminářů - pro pedagogické sbory základních i středních škol po celé ČR, spolupracovala s ostatními agenturami a také s MAS, které zprostředkovávali semináře pro pedagogy ze svých regionů. Nejčastěji se jednalo o témata týkající se problémového chování a prevence ("Agresivita ve škole a cesty k jejímu řešení", "Proč tresty nefungují aneb jak účinně řešit kázeňské problémy", "Konfliktní situace ve škole - jak je účinně řešit a jak jim předcházet?", "Jak na šikanu" nebo "Jak mluvit o rizicích sociálních sítí a eliminovat kyberšikanu"). Věnovala jsem se také tématům práce se žáky a motivaci ("Motivace ve škole aneb proč a jak žáky motivovat, "Efektivní hodnocení = základní dovednost pedagoga pro pozitivní motivování žáků", "Autorita učitele - jak ji získat, posílit a neztratit" či "Nápady a tipy pro práci pedagoga se třídou"). Mezi velmi žádaná témata patřila také oblast psychohygieny ("Posilování psychické odolnosti v souvislosti se vzrůstajícími nároky pedagogické profese", "Učitel – riziková profese aneb jak zvládat stres a zabránit vyhoření", "Klima školy a jeho klíčový význam pro výkonnost a prevenci stresu" nebo "Emoce ve škole aneb zvládání náročných situací v práci pedagoga") a také témata komunikační ("Jak účinně komunikovat s rodiči a motivovat je ke spolupráci se školou", "Komunikace ve škole aneb jak odolat manipulaci ze strany rodičů a žáků" či "Osobnostní rozvoj pedagoga jako prostředek k účinnější komunikaci se žáky").
  • Nezapomínala jsem ani na své otevřené semináře, bylo jich celkem sedm - v Praze, ve Zlíně a také úplně premiérově v Brně. Témata byla celkem tři: "Posilování psychické odolnosti v souvislosti se vzrůstajícími nároky pedagogické profese", "Agresivita ve škole a cesty k jejímu řešení" a také "Autorita učitele - jak ji získat, posílit a neztratit."
  • Ve 2. pololetí pro Vás zatím chystám dva otevřené semináře - zatím je jasné KDE a KDY. Rezervujte si termín, potkáme se v Praze 20. března 2018 a v Olomouci 24. dubna 2018. O tématu stále ještě není rozhodnuto, protože zatím volbu ponechávám na účastnících. Můžete se také zapojit, hlasujte v anketě - najdete ji v rubrice "Přihlášení na semináře". Anebo na mém Facebooku. Hlasování probíhá do konce ledna...
  • Pokud máte v nadcházejícím pololetí zájem o seminář pro pedagogický sbor, neváhejte, volná místa se zaplňují každým dnem. 

_______________________________________________________________________________________________________________

NOVINKY k 9. listopadu 2017: 
  • Vše nejlepší k svátku - dnes Bohdanům, zítra Evženům a pozítří Martinům. Na bílém koni by ale Martin přijet nemusel ;-).
  • Nabízím poslední volná místa na mém otevřeném semináři v Brně - 23. listopadu 2017 - POSILOVÁNÍ PSYCHICKÉ ODOLNOSTI V SOUVISLOSTI SE VZRŮSTAJÍCÍMI NÁROKY PEDAGOGICKÉ PROFESE. Anotace a přihlášení viz. http://www.psycholog-svobodova.cz/prihlaseni-na-seminar-ag-dialog/
  • Taktéž se můžete přihlašovat i na poslední letošní pražský seminář - 11. prosince 2017: EFEKTIVNÍ HODNOCENÍ = ZÁKLADNÍ DOVEDNOSTI PEDAGOGA PRO POZITIVNÍ MOTIVOVÁNÍ ŽÁKŮ - anotaci a přihlášku najdete v rubrice "Přihlášení na semináře".
  • Tamtéž také najdete další zprávu - po dlouhé době pozitivní. Proč dostala cenu M. Vellíška práve paní učitelka?

_____________________________________________________________________________________________________________________

Krásné jmeniny všem Terezám!NOVINKY k 15. říjnu 2017: 
Krásné jmeniny všem Terezám!

NOVINKY k 15. říjnu 2017: 

  • Krásné jmeniny všem Terezám!
  • HOTOVO - MŠMT mi akreditovalo dalších 11 vzdělávacích programů. Celkem jich tedy moje agentura Dialog nabízí 36. Je z čeho vybírat ;-).
  • Tento týden byl ve znamení tří různorodých seminářů (nejen tematicky). V pondělí jsem v Praze realizovala první ze svých otevřených seminářů "Autorita učitele - jak ji získat, posílit a neztratit". Opět jsme se sešli v neškolním prostředí - zasedací místnosti hotelu a rozcházeli se nabití informacemi ;-)... V úterý jsem byla v Ivančicích-Němčicích, kde jsem vedla besedu pro rodiče a pedagogy místní ZŠ, téma bylo více než aktuální - JAK NA VÝCHOVU (HYPERAKTIVITA NEBO ZLOBENÍ)? Ve čtvrtek jsem se vracela do Šternberka, abych pro pedagogy zrealizovala další seminář. V dubnu jsme se zabývali agresivitou, tentokrát jsme měli téma "Konfliktní situace ve škole - jak je účinně řešit a jak jim předcházet?"
  • Nadcházející týden si udělám dvojité "repete": v pondělí v Pardubicích se budeme zabývat autoritou - "Autorita učitele - jak ji získat, posílit a neztratit"; ve čtvrtek se vracím do Písku, tentokrát s témate "Konfliktní situace ve škole - jak je účinně řešit a jak jim předcházet?"
  • Přihlašování na mé další otevřené semináře je v plném proudu: v Brně se 23. listopadu můžete těšit na psychohygienický seminář "Posilování psychické odolnosti v souvislosti se vzrůstajícími nároky pedagogické profese" (v rozsahu 8 vyučovacích hodin, lze ho hradit ze šablon). V Praze nás čeká taktéž "osmihodinovka", ale téma je odlišné - "Efektivní hodnocení = základní dovednost pedagoga pro pozitivní motivování žáků" - uvidíme se 11. prosince 2017. Na oba semináře se můžete přihlásit přes rubriku Přihlášení na semináře.
  • CO SI MYSLÍTE O STŘÍDÁNÍ ČASU - JSTE JEHO ZASTÁNCI ČI ODPŮRCI? NÁSLEDOVALI BYSTE POLSKO? Více v rubrice "Články, informace, dotazy"...

_____________________________________________________________________________________________________________________

NOVINKY ke 3. září 2017:

  • Krásné jmeniny Jindřiškám, ale především přeji všem pedagogům - poklidný začátek školního roku...
  • Přípravný týden je minulostí, první semináře taktéž. Témata byla různorodá - "JAK ÚČINNĚ KOMUNIKOVAT S RODIČI A MOTIVOVAT JE KE SPOLUPRÁCI SE ŠKOLOU", "AGRESIVITA VE ŠKOLE A CESTY K JEJÍMU ŘEŠENÍ" nebo "METODY A FORMY PRÁCE S OHLEDEM NA INKLUZI", ale také psychohygienická "JAK POSÍLIT (ZVÝŠIT) PSYCHICKOU ODOLNOST" nebo "UČITEL - RIZIKOVÁ PROFESE aneb jak zvládat stres a zabránit vyhoření". 
  • Příští týden mě čeká dvojseminář v Praze na téma NÁPADY A TIPY PRO PRÁCI PEDAGOGA SE TŘÍDOU a na konci týdne seminář pro ZŠ v Kašavě.
  • Můj první letošní otevřený seminář "AUTORITA UČITELE - JAK JI ZÍSKAT, POSÍLIT A NEZTRATIT" (koná se 9. října v PRaze) - se pomalu plní. Pokud váháte, zda se přihlásit, neotálejte příliš dlouho. A co je jeho obsahem? Autorita učitele je často diskutovaným pojmem. Co vše se pod tímto slovem skrývá a s čím bývá naopak zaměňována? Je autorita ve škole nutná – je pro učitele nezbytným předpokladem jeho práce? Předmětem hlubšího rozboru bude také srovnání autority přirozené a umělé, jejich kladů a záporů a především toho, jak souvisí autorita s atmosférou, která vytváří nejpříznivější podmínky pro učení a rozvoj žáků. Účastníci se také dozvědí, jaký podíl na autoritě mají vlastnosti, schopnosti a dovednosti učitele či jeho odborná a pedagogická způsobilost. Seminářem se line jako červená nit otázka získání, udržení a ztráty autority ilustrovaná mnoha kazuistikami a příklady z praxe.
  • Přihlásit se můžete emailem na "dialog.svobodova@seznam.cz" nebo přes rubriku Přihlášení na semináře.

______________________________________________________________________________________________________

NOVINKY k 23. srpnu 2017

  • Co je nového? Zítra mi začíná školní rok - čeká mě první seminář. V Havířově jsem školní rok končila, v Havířově budu novou "seminářovou sezónu" zahajovat. Tentokrát na téma JAK ÚČINNĚ KOMUNIKOVAT S RODIČI A MOTIVOVAT JE KE SPOLUPRÁCI SE ŠKOLOU.
  • I v pátek zůstanu na Moravě - v Šumperku budu školit sborovnu na (stále žhavější) téma AGRESIVITA VE ŠKOLE A CESTY K JEJÍMU ŘEŠENÍ.
  • Víte, JAK POSÍLIT SVOU PSYCHICKOU ODOLNOST? Téma si můžete objednat pro svůj sbor - stejně jako to udělala ZŠ v Šumperku, kam vyrážím v pondělí.  
  • V úterý se již počtvrté vracím do jedné zlínské ZŠ, tentokrát sbor očekává, jak na stres - akreditovaný seminář se jmenuje UČITEL - RIZIKOVÁ PROFESE aneb jak zvládat stres a zabránit vyhoření. 
  • Nezapomeňte se přihlašovat na mé nové semináře - více v rubrice Přihlášení na semináře anebo emailem na "dialog.svobodova@seznam.cz".

_______________________________________________________________________________________________________________________

NOVINKY k 17. srpnu 2017:

  • Všem Petrám, Petruškám, Peťkám vše NEJ- k svátku.
  • Program 1. pololetí 2017/18 se mi pomalu plní - pokud máte zájem o seminář pro sborovnu, neotálejte, ať máte z čeho vybírat ;-).
  • Termíny mých otevřených seminářů jsou tu - do konce kalendářního roku mám pro Vás celkem 3 - těším se na Vás v Praze (9/10 a 11/12) a v Brně (23/11).

        1) 9. října 2017 (Praha):
AUTORITA UČITELE - jak ji získat, posílit a neztratit.

       2) 23. listopadu 2017 (Brno):
POSILOVÁNÍ PSYCHICKÉ ODOLNOSTI v souvislosti se vzrůstajícími nároky pedagogické profese.

       3) 11. prosince 2017 (Praha):
EFEKTIVNÍ HODNOCENÍ = základní dovednost pedagoga pro pozitivní motivování žáků.

Přihlásit se můžete v rubrice Přihlášení na semináře anebo emailem na "dialog.svobodova@seznam.cz".

______________________________________________________________________________________________________

Uff, žádost o akreditaci nových témat odeslána. Teď dlouhé čekání, co na to akreditační komise  . 
A na jaká nová témata se můžete těšit? Např. žák s ADHD/ADD ve třídě; vzdělávání podle osobnosti žáka; efektivní hodnocení; práce s chybou; řešení problémových situací ve škole anebo na 3 komunikační programy...
Kromě vzdělávacích témat, ale nabízím i semináře týkající se osobnostního rozvoje, psychické odolnosti a nově i velmi praktický workshop zaměřený na výměnu zkušeností a řešení konkrétních situací účastníků.
A co je důležité - jsou v časovém rozsahu 8 hodin (popř.16 a 24), aby se daly hradit ze ŠABLON!NOVINKY
NOVINKY ke 14. srpnu 2017:
 
Uff, žádost o akreditaci nových témat odeslána. Teď dlouhé čekání, co na to akreditační komise. 
 
Např. žák s ADHD/ADD ve třídě; vzdělávání podle osobnosti žáka; efektivní hodnocení; práce s chybou; řešení problémových situací ve škole anebo na 3 komunikační programy...
 
Kromě vzdělávacích témat, ale nabízím i semináře týkající se osobnostního rozvoje, psychické odolnosti a nově i velmi praktický workshop zaměřený na výměnu zkušeností a řešení konkrétních situací účastníků.
 
A co je důležité - jsou v časovém rozsahu 8 hodin (popř.16 a 24), aby se daly hradit ze ŠABLON!
________________________________________________________________________________________________________

 

 

NOVINKY k 8. srpnu 2017

  • Krásný letní den všem!
  • Aktuálně dokončuji akreditaci dalších mých vzdělávacích programů - pokud máte nějaký nápad na téma (hlavně co se týká inkluze), nenechávejte si ho pro sebe!
  • Stejně tak přijímám nápady a tipy na realizaci otevřeného semináře v 1. pololetí školního roku 2017/18 - jaké téma by Vás zajímalo a kam byste na něho byli ochotní cestovat? Praha, Olomouc, Brno, Ostrava?
  • Pište na email: dialog.svobodova@seznam.cz nebo na Facebook: www.facebook.com/DialogSvobodova. Děkuji za spolupráci.
  • Určitě se již nyní můžete těšit na pražský otevřený seminář, který se věnuje stále aktuálnějšímu tématu AUTORITA UČITELE - JAK JI ZÍSKAT, POSÍLIT A NEZTRATIT. V březnu se na všechny zájemce nedostalo, proto otevírám stejné téma i na podzim. Seminář se opět koná v mimoškolním prostředí (v konferenčních prostorách hotelu) - a to 9. října 2017. Anotace: Autorita učitele je často diskutovaným pojmem. Co vše se pod tímto slovem skrývá a s čím bývá naopak zaměňována? Je autorita ve škole nutná – je pro učitele nezbytným předpokladem jeho práce? Předmětem hlubšího rozboru bude také srovnání autority přirozené a umělé, jejich kladů a záporů a především toho, jak souvisí autorita s atmosférou, která vytváří nejpříznivější podmínky pro učení a rozvoj žáků. Účastníci se také dozvědí, jaký podíl na autoritě mají vlastnosti, schopnosti a dovednosti učitele či jeho odborná a pedagogická způsobilost. Seminářem se line jako červená nit otázka získání, udržení a ztráty autority ilustrovaná mnoha kazuistikami a příklady z praxe.

________________________________________________________________________________________________________

 

Starší NOVINKY byly přesunuty do Archivu.

______________________________________________________________________________________________________

 

Pokud Vás zajímá nějaké téma a nenašli jste ho to, napište mi,
pokusím se ho zpracovat...

 

Seminářová sezóna teprve začíná,
ale v mém programu I. pololetí školního roku 2017/18 zbývá již jen několik volných míst :-). 

Pokud máte zájem o seminář pro sborovnu, nenechávejte to na poslední chvíli...