SEMINÁŘE V 1. POLOLETÍ ŠKOLNÍHO ROKU 2018/19
(program je průběžně aktualizován a doplňován...)
 
  • 9. října 2018: JAK DOSÁHNOUT POZITIVNÍCH VZTAHŮ V INKLUZÍVNÍ TŘÍDĚ (ZŠ Valašské Meziříčí) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): V prostředí školy tráví děti velkou část dne, proto je velmi důležité, aby se dokázaly vyrovnávat se zátěží, kterou školní povinnosti přinášejí a naučili se vycházet se svými spolužáky. A vzhledem k tomu, že součástí každého třídního kolektivu jsou žáci s různými potížemi, poruchami, odlišnostmi i rozdílným zázemím je nutné je aktivně vést žáky k větší ohleduplnosti, toleranci a spolupráci. Pedagog by měl třídní kolektiv dobře znát, vnímat klima ve třídě, průběžně ho sledovat a realizovat základní pedagogické intervence. Cíle semináře jsou dva – jednak nabídnout pedagogům návod, jak s pracovat s různými osobnostmi žáků, jak je zklidnit či naopak aktivizovat, jaké volit strategie při komunikaci, jak je co nejvíce zapojit do výuky apod. Druhým cílem je naučit pedagogy sledovat třídní klima: zjišťovat ho prostřednictvím pedagogických (nikoliv psychologických) metod a poskytnout praktické tipy, jak zlepšovat vztahy mezi spolužáky.
  • 11. října 2018: PRÁCE SE ŽÁKY S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY – VLIV TRESTŮ A POCHVAL (Znojmo) - otevřený seminář pro pedagogické pracovníky (pořádá moje ag. Dialog ve spolupráci s PPP Znojmo): Seminář je zaměřen na problematiku udržení kázně ve školách a řešení problémového chování žáků. Nabízí také pohled na souvislost kázně a nekázně žáků s používáním výchovných opatření. Vzhledem k tomu, že jsme zvyklí spíše sankciovat negativní chování než posilovat chování pozitivní, nezřídka vede přeceňování trestů k jejich malé efektivitě a neúčinnosti. Cílem semináře je naučit pedagogy účinně ovlivňovat chování žáků. Na základě podkladů ze semináře budou schopni zhodnotit, jak na psychiku žáka působí trest a jak pochvala a proč je důležité jejich správné načasování. Účastníci si také uvědomí, proč je nutné vyvážit poměr mezi používanými tresty a pochvalami a jaké pochvaly a tresty lze ve škole používat, aby jejich „dopad“ byl co nejúčinnější. Seminář je doplněn o mnoho kazuistik a příkladů z praxe. 
  • 18. října 2018: LHANÍ VE ŠKOLE - JAK HO ROZPOZNAT, ŘEŠIT A REDUKOVAT (Šternberk) - otevřený seminář pro pedagogy (pořádá moje ag. Dialog): Lži, nepravdy či polopravdy jsou všude kolem nás, ve školním prostředí tomu není jinak. Pedagog se musí s jejich nejrůznějšími podobami potýkat i několikrát denně. Cílem semináře je podívat se na lhaní komplexním pohledem – jednak pedagogy seznámit s různými příčinami a motivy, proč se (nejen) děti a dospívající uchylují ke lhaní. Ale také naučit účastníky rozlišovat, o jakou podobu lhaní se jedná, protože jde o klíčovou dovednost pro eliminaci či redukci dalšího lhaní. Bez rozpoznání pravé příčiny je možné lhaní pouze potlačit či „donutit“ dotyčného lépe lhát. Lež však může mít hlubší příčiny, než je např. prostý zisk. Může za ní být schováno mnoho věcí a často velmi závažných – např. domácí násilí, týrání, zneužívání, šikana, popř. symptom nějaké duševní poruchy. Součástí semináře jsou i otázky, zda za lhaní trestat či nikoliv, jaký volit postup při jeho vyšetřování a také – jak lhaní rozpoznat. Člověk nelže jenom tak, lží něco zakrývá. Je třeba přijít na to, co konkrétně má skrýt. Proto je dalším cílem semináře ukázat účastníkům, jaké alternativy mohou žákům nabídnout, čím je motivovat, aby se nebáli říkat pravdu a jak se dá „zisku“ dosáhnout i jinak než lží. Ale vzhledem k tomu, že nelžou pouze žáci, ale i jejich rodiče či naši kolegové – seminář neopomíjí ani tuto citlivou oblast.
  • 19. října 2018: EFEKTIVNÍ HODNOCENÍ = ZÁKLADNÍ DOVEDNOST PEDAGOGA PRO POZITIVNÍ MOTIVOVÁNÍ ŽÁKŮ (ZŠ Dolní Čermná) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Hodnocení žáků je nezbytnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Vzhledem k tomu, že se jedná o složitý proces, který obsahuje mnoho různých aspektů, je velmi důležité, aby pedagog dokázal využít celé spektrum hodnotících metod, forem, technik a prostředků. Pokud totiž chceme motivovat žáka k učení, je třeba volit hodnocení, které je pro něho motivující. V opačném případě se může objevit ztráta zájmu o učení, školu či vzdělávání obecně, zhoršit se chování žáka (např. narušování výuky, vzdorovité chování, odmítání spolupráce, nerespektování autorit) nebo docházet k různým formám vyhýbání se škole. Součástí semináře jsou praktické ukázky, techniky, metody a mnoho tipů pro práci se žáky. Cílem semináře je zodpovědět mnohé otázky, které souvisejí s hodnocením žáků – kdy, kde a jak hodnotit, jakým způsobem, na co si dát pozor a čeho se úplně vyvarovat nebo proč je důležitá nejen spolupráce s rodiči, ale také v rámci školy. Seminář také účastníkům objasní, jakou roli hraje sociální prostředí žáka, jeho rodina či motivace a nastíní, jak nastavit prevenci školní neúspěšnosti. Neopomíjí ani klíčovou dovednost – sebehodnocení.
  • 24. října 2018: LHANÍ VE ŠKOLE - JAK HO ROZPOZNAT, ŘEŠIT A REDUKOVAT (Praha) - otevřený seminář pro pedagogy (pořádá moje ag. Dialog): Lži, nepravdy či polopravdy jsou všude kolem nás, ve školním prostředí tomu není jinak. Pedagog se musí s jejich nejrůznějšími podobami potýkat i několikrát denně. Cílem semináře je podívat se na lhaní komplexním pohledem – jednak pedagogy seznámit s různými příčinami a motivy, proč se (nejen) děti a dospívající uchylují ke lhaní. Ale také naučit účastníky rozlišovat, o jakou podobu lhaní se jedná, protože jde o klíčovou dovednost pro eliminaci či redukci dalšího lhaní. Bez rozpoznání pravé příčiny je možné lhaní pouze potlačit či „donutit“ dotyčného lépe lhát. Lež však může mít hlubší příčiny, než je např. prostý zisk. Může za ní být schováno mnoho věcí a často velmi závažných – např. domácí násilí, týrání, zneužívání, šikana, popř. symptom nějaké duševní poruchy. Součástí semináře jsou i otázky, zda za lhaní trestat či nikoliv, jaký volit postup při jeho vyšetřování a také – jak lhaní rozpoznat. Člověk nelže jenom tak, lží něco zakrývá. Je třeba přijít na to, co konkrétně má skrýt. Proto je dalším cílem semináře ukázat účastníkům, jaké alternativy mohou žákům nabídnout, čím je motivovat, aby se nebáli říkat pravdu a jak se dá „zisku“ dosáhnout i jinak než lží. Ale vzhledem k tomu, že nelžou pouze žáci, ale i jejich rodiče či naši kolegové – seminář neopomíjí ani tuto citlivou oblast.
  • 25. října 2018: ŠKOLA A EMOCE (Praha) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 30. října 2018: OSOBNOSTNÍM ROZVOJEM K EFEKTIVNĚJŠÍ KOMUNIKACI A SPOLUPRÁCI SE ŽÁKY, KOLEGY, RODIČI (SŠ Brno) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog).
  • 31. října 2018: téma v jednání (SŠ Přerov) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog).
  • 8. listopadu 2018: téma v jednání (MŠ Most) uzavřený seminář pro pedagogy (pořádá moje ag. Dialog).
  • 9. listopadu 2018: téma v jednání (ZŠ Most) uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog).
  • 13. listopadu 2018: EFEKTIVNÍ STRATEGIE ŘEŠENÍ PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ VE ŠKOLE - VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ MEZI PEDAGOGY (Olomouc) - otevřený seminář pro pedagogy (pořádá moje ag. Dialog): Ve své praxi musí pedagogové řešit mnoho náročných situací a nezřídka jsou na ně sami. Pouze necelá desetina škol má školního psychologa, který se může intenzívně věnovat práci se žáky a pomáhat pedagogům v jejich nelehké profesi. Ale co ostatní? Problémové situace pak musí řešit výchovní poradci, metodici prevence či speciální pedagogové, nicméně vzhledem ke svému učebnímu úvazku nemají na řešení dostatek prostoru, ani času. Tento workshop má několik cílů: jednak možnost konzultovat nefunkční řešení problémových situací s lektorkou – psycholožkou (osm let pracovala jako školní psycholožka se žáky, s třídními kolektivy, pedagogy i zákonnými zástupci) a také poskytnout zázemí pro vzájemnou výměnu zkušeností mezi účastníky (podělit se o funkční či nefunkční strategie a postupy). Hlavním cílem je pak společné hledání řešení nastíněných problémových situací. Workshop tedy nabízí možnost objevit již „objevené“ a ušetřit tak svůj drahocenný čas, síly i energii, kterých pedagogové ve své náročné práci nemají nazbyt.
  • 14. listopadu 2018: ZVLÁDÁNÍ ŽÁKŮ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY I. (Olomouc) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 15. listopadu 2018: ZVLÁDÁNÍ ŽÁKŮ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY II. (Olomouc) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 21. listopadu 2018: ŠKOLA A EMOCE (Olomouc) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 22. listopadu 2018: KLIMA ŠKOLY A JEHO VLIV NA SPOKOJENOST A VÝKONNOST PEDAGOGŮ I ŽÁKŮ (ZŠ Ostrava) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): V prostředí školy tráví pedagogové i žáci velkou část dne, proto je velmi důležité, jak se ve škole cítí, jak vychází s kolegy či v jaké atmosféře probíhá výuka. Negativní klima se negativně promítá do psychické pohody zúčastněných, ale může mít vliv i na fyzickou stránku – oslabení imunity, větší náchylnost k nemocem (častější nemocnost), menší odolnost vůči zátěži apod. Seminář nabízí tipy a doporučení jako pozitivní klima budovat, udržovat i rozvíjet. Cílem semináře je zvýšit informovanost o důležitosti pozitivního klimatu ve škole a inspirovat účastníky k aktivnímu přístupu na jeho tvorbě. Negativní klima se negativně promítá do naší výkonnosti, úspěšnosti, motivaci, zájmu i pocitu bezpečí. Má vliv i na vnímání školy veřejností a její hodnocení. Proto je důležité pozitivní klima nejen vybudovat, ale také o něho pečovat. K tomu je však nutná sounáležitost všech zúčastněných – z tohoto důvodu je dalším cílem semináře motivovat pedagogy k aktivnímu spolupodílení se. 
  • 26. listopadu 2018: JAK NA ŠIKANU I. (ZŠ Rudná) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog).
  • 27. listopadu 2018: JAK NA ŠIKANU II. (ZŠ Rudná) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog).
  • 29. listopadu 2018: KOMUNIKACE VE ŠKOLE ANEB JAK ODOLAT MANIPULACI ZE STRANY RODIČŮ A ŽÁKŮ (Brno) - otevřený seminář pro pedagogy (pořádá moje ag. Dialog): S manipulací se setkáváme v každodenním životě, ani školní prostředí není výjimkou. Téměř denně musí pedagogové odolávat nátlaku ze strany rodičů, žáků či svých kolegů. Ale ne každý je schopen manipulátorům čelit. Seminář nabízí nejen komplexní pohled na problematiku manipulace, manipulátory a jejich oběti, ale především postupy, jak se manipulaci nejen bránit (tedy jak se nenechat zatlačit do defenzívní pozice a účinně na ní reagovat), ale i aktivně a konstruktivně jí používat. Manipulace sama o sobě totiž není jen negativní. Manipulace pozitivní je efektivní metodou při jednání s problémovými rodiči či žáky, ale také hlavně cestou, jak řešit situace bez konfliktů. Seminář nabízí účastníkům přínos ve dvou rovinách, kromě roviny informační (jak jednat s problémovými rodiči a žáky), také umožní nabyté poznatky využít pro svůj osobnostní růst. Součástí semináře jsou příklady z praxe a kazuistiky.
  • 6. prosince 2018: ZVLÁDÁNÍ ŽÁKŮ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY I. (Praha) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 7. prosince 2018: ZVLÁDÁNÍ ŽÁKŮ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY II. (Praha) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 10. prosince 2018: ZVLÁDÁNÍ ŽÁKŮ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY I. (Brno) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 11. prosince 2018: ZVLÁDÁNÍ ŽÁKŮ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY II. (Brno) - otevřený seminář pro pedagogy (lektoruji pro ag. Descartes).
  • 17. prosince 2018: KOMUNIKACE VE ŠKOLE ANEB JAK ODOLAT MANIPULACI ZE STRANY RODIČŮ A ŽÁKŮ (ZŠ Olomouc) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): S manipulací se setkáváme v každodenním životě, ani školní prostředí není výjimkou. Téměř denně musí pedagogové odolávat nátlaku ze strany rodičů, žáků či svých kolegů. Ale ne každý je schopen manipulátorům čelit. Seminář nabízí nejen komplexní pohled na problematiku manipulace, manipulátory a jejich oběti, ale především postupy, jak se manipulaci nejen bránit (tedy jak se nenechat zatlačit do defenzívní pozice a účinně na ní reagovat), ale i aktivně a konstruktivně jí používat. Manipulace sama o sobě totiž není jen negativní. Manipulace pozitivní je efektivní metodou při jednání s problémovými rodiči či žáky, ale také hlavně cestou, jak řešit situace bez konfliktů. Seminář nabízí účastníkům přínos ve dvou rovinách, kromě roviny informační (jak jednat s problémovými rodiči a žáky), také umožní nabyté poznatky využít pro svůj osobnostní růst. Součástí semináře jsou příklady z praxe a kazuistiky.
  • 24. nebo 25. ledna 2019: OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ ROZVOJ PEDAGOGA - uzavřený seminář pro ředitele ZUŠ Moravskolezského kraje (pořádá moje ag. Dialog). 
  • 28. ledna 2019: EFEKTIVNÍ STRATEGIE ŘEŠENÍ PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ VE ŠKOLE (ZŠ Olomouc) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Pedagog musí ve své praxi zvládat mnoho náročných situací – ať už se týkají výuky, výchovného působení, komunikace se žáky, jejich rodiči či kolegy, ale také zvládání nároků profese, zodpovědnosti, tlaku společnosti apod. Seminář má za cíl naučit pedagogy aktivně přistupovat k náročným situacím – aby je dokázali předvídat, zmírnit jejich negativní dopady, popř. je úplně eliminovat. Osou semináře je analýza vlastních náročných situací a jejich následné kategorizování, protože bez těchto kroků by byla jakákoliv intervence neúčinná. Hlubší porozumění spouštěčům jednotlivých náročných situací znásobuje šanci na úspěšné řešení. Nedílnou součástí zvládání náročných situací je práce s vlastními emocemi, které jsou nezbytným preventivním prvkem. Seminář nabízí účastníkům přínos ve dvou rovinách – kromě roviny informační, také osobnostní. Ten spočívá v uvědomění si skutečnosti, že zvládání náročných situací a jejich úspěšné řešení velmi výrazně souvisí i s ovládáním vlastních emocí, rovnováhou a odolností vůči stresu. Účastníci se také seznámí s možnostmi a limity řešení problémového chování a naučí se odlišovat, kdy je řešení ještě v rukách pedagoga a kdy by již měl problém předat dále.
  • 29. ledna 2019: LHANÍ VE ŠKOLE - JAK HO ROZPOZNAT, ŘEŠIT A REDUKOVAT (ZŠ Olomouc) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Lži, nepravdy či polopravdy jsou všude kolem nás, ve školním prostředí tomu není jinak. Pedagog se musí s jejich nejrůznějšími podobami potýkat i několikrát denně. Cílem semináře je podívat se na lhaní komplexním pohledem – jednak pedagogy seznámit s různými příčinami a motivy, proč se (nejen) děti a dospívající uchylují ke lhaní. Ale také naučit účastníky rozlišovat, o jakou podobu lhaní se jedná, protože jde o klíčovou dovednost pro eliminaci či redukci dalšího lhaní. Bez rozpoznání pravé příčiny je možné lhaní pouze potlačit či „donutit“ dotyčného lépe lhát. Lež však může mít hlubší příčiny, než je např. prostý zisk. Může za ní být schováno mnoho věcí a často velmi závažných – např. domácí násilí, týrání, zneužívání, šikana, popř. symptom nějaké duševní poruchy. Součástí semináře jsou i otázky, zda za lhaní trestat či nikoliv, jaký volit postup při jeho vyšetřování a také – jak lhaní rozpoznat. Člověk nelže jenom tak, lží něco zakrývá. Je třeba přijít na to, co konkrétně má skrýt. Proto je dalším cílem semináře ukázat účastníkům, jaké alternativy mohou žákům nabídnout, čím je motivovat, aby se nebáli říkat pravdu a jak se dá „zisku“ dosáhnout i jinak než lží. Ale vzhledem k tomu, že nelžou pouze žáci, ale i jejich rodiče či naši kolegové – seminář neopomíjí ani tuto citlivou oblast.
  • podzim 2018: téma v jednání (ZŠ Šumperk) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog). 
  • podzim 2018: téma v jednání (ZŠ Bělotín) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog). 

_________________________________________________________________________________________________________________________________

ODLEKTOROVANÉ SEMINÁŘE ve školním roce 2018/19: 
 
27. srpna 2018: ŽÁK S ADHD/ADD VE TŘÍDĚ A JAK HO ÚSPĚŠNĚ ZAPOJIT DO VÝUKY - spolupráce s asistentem pedagoga (ZŠ Litvínov) - uzavřený seminář pro sborovnu (ag. Dialog): Hyperaktivní žák je součástí téměř každého třídního kolektivu, proto je důležité, aby pedagog nejen rozuměl této poruše, ale především žákovi samotnému. Co se odehrává v jeho mysli, proč nás neposlouchá, neustále vyrušuje, opakovaně dělá stejné chyby, přivádí nás k šílenství? Dělá to naschvál či si to neuvědomuje? Seminář ale neopomíjí ani děti hypoaktivní, těm bývá pozornost věnována mnohem méně – nezlobí, neupozorňují na sebe, neprojevují se nijak rušivě, vypadají přítomně. Cílem semináře je nabídnout pedagogům návod, jak pracovat se žáky s ADHD a ADD, jak je zklidnit či naopak aktivizovat, jaké volit strategie při komunikaci, jak je co nejvíce zapojit do výuky apod. Účastníci se také dozvědí, jak rozeznat chování hyperaktivní, které je součástí poruchy, od chování, které je účelové či získané výchovným působením rodiny. Zároveň se seznámí i s možnostmi a limity práce a naučí se odlišovat, kdy je řešení ještě v rukách pedagoga a kdy by již měli problém předat dále. 
29. srpna 2018: EMOCE VE ŠKOLE aneb zvládání náročných situací v práci pedagoga (ZŠ Ostrava - výjezd Hradec nad Moravicí) - uzavřený seminář pro sborovnu (ag. Dialog): Emočně vypjaté a problematické situace jsou takřka běžnou součástí práce pedagoga. Emoce jsou nejrychlejším komunikačním prostředkem a možná právě proto často bývají zdrojem mnoha nedorozumění či konfliktních situací. Seminář nabízí odpovědi na otázky, např. Jaké situace ve škole vyvolávají emoce, jak tlumit negativní emoce a posilovat pozitivní anebo jak vzbudit emoce, které motivují? Zároveň rozkrývá vývojové zákonitosti emocí a osvětluje jejich specifika v konkrétním věku i odraz v chování dítěte. Nedílnou součástí semináře jsou příklady konkrétních emočně (více či méně) náročných situací a variant jejich řešení, včetně technik a strategií, které jsou chybné. 
31. srpna 2018: KLIMA ŠKOLY A JEHO KLÍČOVÝ VÝZNAM PRO VÝKONNOST A PREVENCI STRESU (SŠ Strážnice) - uzavřený seminář pro sborovnu (ag. Dialog): V prostředí školy tráví pedagogové i žáci velkou část dne, proto je velmi důležité, v jaké atmosféře výuka probíhá. Negativní klima se negativně promítá do psychické pohody zúčastněných, ale může mít vliv i na fyzickou stránku – větší náchylnost k nemocem, menší odolnost k zátěži, apod. Cílem semináře je zvýšit informovanost o důležitosti pozitivního klimatu ve škole a inspirovat účastníky k aktivnímu přístupu na jeho tvorbě. Negativní klima se negativně promítá do výkonnosti dětí i dospělých, jejich úspěšnosti, motivaci, zájmu, energie či pocitu bezpečí. Proto je důležité pozitivní klima nejen vybudovat, ale i o něho pečovat. K tomu je však nutná sounáležitost všech zúčastněných. Navíc pozitivní klima školy má vliv i na vnímání školy veřejností a její hodnocení. Seminář nabízí tipy a doporučení jako pozitivní klima vytvářet.
3. září 2018: ŽÁK S ADHD/ADD VE TŘÍDĚ A JAK HO ÚSPĚŠNĚ ZAPOJIT DO VÝUKY - školní nekázeň (ZŠ Kovářov) - uzavřený seminář pro sborovnu (ag. Dialog): Hyperaktivní žák je součástí téměř každého třídního kolektivu, proto je důležité, aby pedagog nejen rozuměl této poruše, ale především žákovi samotnému. Co se odehrává v jeho mysli, proč nás neposlouchá, neustále vyrušuje, opakovaně dělá stejné chyby, přivádí nás k šílenství? Dělá to naschvál či si to neuvědomuje? Seminář ale neopomíjí ani děti hypoaktivní, těm bývá pozornost věnována mnohem méně – nezlobí, neupozorňují na sebe, neprojevují se nijak rušivě, vypadají přítomně. Cílem semináře je nabídnout pedagogům návod, jak pracovat se žáky s ADHD a ADD, jak je zklidnit či naopak aktivizovat, jaké volit strategie při komunikaci, jak je co nejvíce zapojit do výuky apod. Účastníci se také dozvědí, jak rozeznat chování hyperaktivní, které je součástí poruchy, od chování, které je účelové či získané výchovným působením rodiny. Zároveň se seznámí i s možnostmi a limity práce a naučí se odlišovat, kdy je řešení ještě v rukách pedagoga a kdy by již měli problém předat dále. 
5. září 2018: PROČ SE DĚTI SEBEPOŠKOZUJÍ A JAK JIM POMOCI (Prachatice) - uzavřený seminář pro Portus Prachatice (ag. Dialog): Sebepoškozování je závažný fenomén, kterému by měla být věnována větší pozornost. Za zdánlivě nevinnou činností se totiž často skrývají vážné problémy dětí, jejichž neřešení může sebepoškozující chování ještě zesílit. Sebepoškozování může být projevem bezradnosti při hledání východiska z tíživé situace či voláním o pomoc. Seminář objasní, co vše se pod pojmem sebepoškozování skrývá, jaké jsou jeho formy a proč se k sebepoškozujícímu chování děti a dospívající uchylují. Součástí semináře jsou příklady a kazuistiky, což účastníkům umožní nezbytné propojení teoretických poznatků s praxí.
19. září 2018: KOMUNIKACE S RODIČI (ZŠ Rožďalovice) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Při komunikaci s rodiči může docházet ke konfliktním situacím či neshodám. Na vině je často nedorozumění, zkreslené informace, jednání ve stresu a emocích anebo nesoulad mezi verbální a neverbální komunikací. Tím je ovlivněna další komunikace a může docházet k nárůstu bariér mezi školou a rodinou a tím i ke komplikaci při řešení vzdělávacích či výchovných potíží. Účastníci se např. dozvědí, jak sdělovat citlivé a nepříjemné informace rodičům tak, aby je přijali a měli zájem podílet se na řešení či nápravě situace. Zároveň získají návod, jak schopnost správně interpretovat neverbální projevy a zdokonalit své vlastní komunikační dovednosti. Součástí semináře jsou kazuistiky, rozbor a přehrávání konkrétních situací, které se mohou při jednání s rodiči odehrát. 
20. září 2018: EFEKTIVNÍ ŘEŠENÍ NÁROČNÝCH SITUACÍ VE ŠKOLE (ZŠ Rožďalovice) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Pedagog musí ve své praxi zvládat mnoho náročných situací – ať už se týkají výuky, výchovného působení, komunikace se žáky, jejich rodiči či kolegy, ale také zvládání nároků profese, zodpovědnosti, tlaku společnosti apod. Seminář má za cíl naučit pedagogy aktivně přistupovat k náročným situacím – aby je dokázali předvídat, zmírnit jejich negativní dopady, popř. je úplně eliminovat. Osou semináře je analýza vlastních náročných situací a jejich následné kategorizování, protože bez těchto kroků by byla jakákoliv intervence neúčinná. Hlubší porozumění spouštěčům jednotlivých náročných situací znásobuje šanci na úspěšné řešení. Nedílnou součástí zvládání náročných situací je práce s vlastními emocemi, které jsou nezbytným preventivním prvkem, protože zvládání náročných situací a jejich úspěšné řešení velmi výrazně souvisí i s rovnováhou a odolností vůči stresu. 
27. září 2018: KOMUNIKACE S RODIČI (ZŠ Kutná Hora) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Při komunikaci s rodiči může docházet ke konfliktním situacím či neshodám. Na vině je často nedorozumění, zkreslené informace, jednání ve stresu a emocích anebo nesoulad mezi verbální a neverbální komunikací. Tím je ovlivněna další komunikace a může docházet k nárůstu bariér mezi školou a rodinou a tím i ke komplikaci při řešení vzdělávacích či výchovných potíží. Účastníci se např. dozvědí, jak sdělovat citlivé a nepříjemné informace rodičům tak, aby je přijali a měli zájem podílet se na řešení či nápravě situace. Zároveň získají návod, jak schopnost správně interpretovat neverbální projevy a zdokonalit své vlastní komunikační dovednosti. Součástí semináře jsou kazuistiky, rozbor a přehrávání konkrétních situací, které se mohou při jednání s rodiči odehrát. 
27. září 2018: KOMUNIKACE S RODIČI (ZŠ Kutná Hora) - uzavřený seminář pro sborovnu (pořádá moje ag. Dialog): Při komunikaci s rodiči může docházet ke konfliktním situacím či neshodám. Na vině je často nedorozumění, zkreslené informace, jednání ve stresu a emocích anebo nesoulad mezi verbální a neverbální komunikací. Tím je ovlivněna další komunikace a může docházet k nárůstu bariér mezi školou a rodinou a tím i ke komplikaci při řešení vzdělávacích či výchovných potíží. Účastníci se např. dozvědí, jak sdělovat citlivé a nepříjemné informace rodičům tak, aby je přijali a měli zájem podílet se na řešení či nápravě situace. Zároveň získají návod, jak schopnost správně interpretovat neverbální projevy a zdokonalit své vlastní komunikační dovednosti. Součástí semináře jsou kazuistiky, rozbor a přehrávání konkrétních situací, které se mohou při jednání s rodiči odehrát. 
 

 

JAKÝKOLIV SEMINÁŘ VÁM MOHU "UŠÍT NA MÍRU",
PŘÍMO PRO VÁŠ PEDAGOGICKÝ SBOR.

POKUD MÁTE ZÁJEM SI SEMINÁŘ PRO SBOROVNU OBJEDNAT, KONTAKTUJTE MĚ, PROSÍM, S VĚTŠÍM PŘEDSTIHEM - TERMÍNY SE RYCHLE PLNÍ (mnoho jich nezbývá, kromě lektorování seminářů, se aktivně účastním konferencí, publikuji a přednáším na Pedagogické fakultě v Ostravě).

Pokud přemýšlíte nad tématem semináře pro sborovnu, můžete se inspirovat názvy akcí, které jsem již lektorovala (seminář zrealizuji na Vámi určeném místě, města v závorkách jsou pouze informací, kde se seminář v nedávné době konal)

POKUD MÁTE ZÁJEM SI SEMINÁŘ PRO SBOROVNU OBJEDNAT, KONTAKTUJTE MĚ, PROSÍM, S VĚTŠÍM PŘEDSTIHEM - TERMÍNY SE RYCHLE PLNÍ - mnoho jich nezbývá, kromě lektorování seminářů, se aktivně účastním konferencí; pracuji jako školní psycholožka a přednáším na Pedagogické fakultě v Ostravě.
Pokud přemýšlíte nad tématem semináře pro sborovnu, můžete se inspirovat názvy akcí, které jsem již lektorovala:
(seminář zrealizuji na Vámi určeném místě, města v závorkách jsou pouze informací, kde se seminář v nedávné době konal)Téma - agresivita, šikana: JAK NA ŠIKANU (např. Třemošnice, Kladno, Olomouc, Písek, Ostrava), HRY PRO ZVLÁDÁNÍ AGRESIVITY A NEKLIDU (např. Brno, Praha, Olomouc); VLIV KYBERŠIKANY A SOCIÁLNÍCH SÍTÍ NA VÝVOJ DÍTĚTE; ŠIKANA JINAK (KYBERŠIKANA) (např. Ostrava, Olomouc, Praha).

 

Pro pracovníky městských úřadů nabízím např. stále aktuální téma: JEDNÁNÍ S AGRESÍVNÍM KLIENTEM (další témata dle domluvy) - seminář zrealizuji na Vámi určeném místě).

__________________________________________________________________________________________________________________________________